1. به دنبال کمک حرفه ای باشید: با یک متخصص سلامت روان، مانند یک درمانگر یا مشاور، که می‌تواند در طول سفر بهبودی شما راهنمایی و پشتیبانی کند، مشورت کنید.

mental health-سلامت روانی

    1. مراقبت از خود را تمرین کنید: با خواب کافی، داشتن یک رژیم غذایی سالم و انجام ورزش منظم به نیازهای جسمی و عاطفی خود رسیدگی کنید.
    2. با عزیزانتان تماس بگیرید: با خانواده و دوستان در مورد مبارزات خود صحبت کنید و از آنها حمایت و درک کنید.
    3. به خود استراحت دهید: به خود اجازه دهید از محل کار، مدرسه یا سایر مسئولیت‌ها مرخصی بگیرید و بر سلامت روان خود تمرکز کنید.
    4. تکنیک های تمرکز حواس را کاوش کنید: برای کمک به مدیریت استرس و اضطراب، مراقبه ذهن آگاهی، تمرینات تنفس عمیق یا یوگا را تمرین کنید.
    5. درگیر سرگرمی‌ها باشید: در فعالیت‌هایی شرکت کنید که باعث شادی و رضایت شما می‌شوند، مانند نقاشی، نواختن موسیقی یا باغبانی.
    6. یادداشت روزانه داشته باشید: نوشتن افکار و احساسات می‌تواند به شما در پردازش احساسات و به دست آوردن دیدگاه کمک کند.
    7. قدردانی را تمرین کنید: در مورد چیزهایی که برایشان سپاسگزار هستید فکر کنید، مهم نیست که چقدر کوچک به نظر می رسند.
    8. مراقب سلامت جسمانی خود باشید: هیدراته بمانید، به طور منظم ورزش کنید و یک رژیم غذایی متعادل داشته باشید تا بهزیستی کلی خود را بهبود بخشید.
    9. به دنبال گروه‌های حمایتی باشید: به گروه پشتیبانی افرادی بپیوندید که برای برقراری ارتباط با دیگران و یافتن آرامش، مشکلات مشابهی را تجربه کرده‌اند.
    10. تکنیک های آرام سازی را بیاموزید: برای کمک به مدیریت استرس و اضطراب، آرامش پیشرونده عضلانی، تجسم یا تصویرسازی هدایت شده را امتحان کنید.
    11. شفقت به خود را تمرین کنید: با خود با مهربانی و درک رفتار کنید، همانطور که با یک دوست صمیمی رفتار می کنید.
    12. اهداف واقع بینانه تعیین کنید: کارهای بزرگ را به اهداف کوچکتر و قابل دستیابی تقسیم کنید تا به شما کمک کند متمرکز و با انگیزه بمانید.
    13. از فناوری فاصله بگیرید: برای کاهش استرس و بهبود خواب خود، مدت زمان صفحه نمایش خود را محدود کنید و از رسانه های اجتماعی استراحت کنید.

شبکه های اجتماعی

    1. بیرون بروید: برای کمک به بهبود خلق و خو و کاهش استرس، زمانی را در طبیعت بگذرانید.
    2. بخشش را تمرین کنید: احساسات منفی را کنار بگذارید و خود و دیگران را به خاطر اشتباهات گذشته ببخشید.
    3. منسجم و منظم باشید: یک برنامه زمانی ایجاد کنید و به آن پایبند باشید تا به شما کمک کند کنترل و تمرکز بیشتری داشته باشید.
    4. تعداد نقاط عطف را جشن بگیرید: پیروزی‌های کوچک را در طول مسیر به رسمیت بشناسید و جشن بگیرید تا به شما کمک کند با انگیزه و دلگرم بمانید.
    5. خود را آموزش دهید: درباره شرایط و استراتژی‌های سلامت روانی بیاموزید تا به شما در درک و مدیریت بهتر مبارزاتتان کمک کند.
    6. تغذیه آگاهانه را تمرین کنید: آهسته غذا بخورید، غذای خود را بچشید و از پرخوری یا کم‌خوری خودداری کنید.
    7. به اندازه کافی بخوابید: هدف خود را برای 7 تا 8 ساعت خواب در هر شب در نظر بگیرید تا به بدن و ذهن شما کمک کند تا شارژ شود.
    8. فعال بمانید: برای بهبود خلق و خو و کاهش استرس، به فعالیت بدنی، مانند پیاده روی یا دویدن بپردازید.
    9. خودآگاهی را تمرین کنید: به افکار، احساسات و احساسات فیزیکی خود توجه کنید تا نیازها و مرزهای خود را بهتر درک کنید.
    10. برای تروما به دنبال کمک حرفه‌ای باشید: اگر ضربه‌های روحی را تجربه کرده‌اید، از یک درمانگر یا مشاور مطلع از تروما کمک بگیرید.
    11. پذیرش خود را تمرین کنید: خود را دقیقاً همانطور که هستید، بدون قضاوت یا انتقاد بپذیرید.
    12. درگیر بمانید: در فعالیت‌هایی شرکت کنید که برای شما شادی و رضایت را به ارمغان می‌آورد تا به شما کمک کند با انگیزه و مرتبط بمانید.
    13. قاطعیت را تمرین کنید: نیازها و مرزهای خود را به وضوح و با احترام به دیگران در میان بگذارید.
    14. در ارتباط بمانید: روابط خود را با عزیزان خود حفظ کنید و در فعالیت های اجتماعی شرکت کنید تا به شما کمک کند احساس حمایت و ارتباط داشته باشید.
    15. مراقبت از خود را در طول تعطیلات تمرین کنید: در طول تعطیلات و رویدادهای خاص با تعیین حد و مرز و وقت گذاشتن برای مراقبت از خود، از خود مراقبت کنید.
    16. نقاط قوت خود را جشن بگیرید: نقاط قوت و دستاوردهای خود را به رسمیت بشناسید و جشن بگیرید تا به شما کمک کند اعتماد به نفس و انعطاف پذیری بیشتری داشته باشید.

اعتماد به نفس

با گنجاندن این 30 نکته در برنامه روزانه خود، می‌توانید تقریباًn قدم مهمی در جهت بهبودی پس از فروپاشی روانی و بهبود سلامت و رفاه کلی خود بردارید.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...